بسم الله الرحمن الرحیم-بخش چهارم وصف پیامبر اکرم صلواته اله علیه واله والسلم-قران به دلائل زیادی از متعلق به پیامبر ارکم صلواته اله علیه واله والسلم نیست- شاعرجوان بعلت محدودیت دروسعت خردمندی وکمترخلاق بودن درویراستاری فصاحت وبلاغت وتغیرمحتوا باسختی روبرو است ومیبایست مطالعات زیاد وبحث های زیادی راشاهد باشدتا دامنه تغیرات بتواند وسعت بگیرد-شخصیت پیامبر اکرم صلواتهالله علیه واله والسلم یک شخصیت بسیارباحیا وباعفت ومحجوب است وهرگز ان پرخاشگری که درقران است که درحدشوک اور بعنوان مثال درباره ابی لهب است گرچه طوفانی رادرضمیر مبارکش بوجود اورده است بیان ان چنانی نمیداشتند- وانسانها بسیارموارد یاحقایق راعریان نیم گویند ویا بکنایه وایما واشاره بیان میکنند- تاقرن هیچدهم در اروپا بیانات شعری کمتر
چالش عمیق داشته است ومطالب بسیرا سطحی ودریک زمان کوتاه قابل درک بوده است ولی قران داز روزنخست سیطره خود رانشان داد ومیبایست حضرتش صلواته الله علیه واله والسلم به شکافتن مطالب- تبین ان بپردازد کهدران زمان چنین رسمی نبود وبه مغز ها فشار میاورد ودرطول تاریخ شاعری کمتر به جزیات قوانین پرداخته شده است بیشتر مسائل از دید کلی نگریسته میشد وبرای خوردن ونوشیدن خط قرمزی باشد وعذاب برای انها درنظر گرفته شود- وچناچه ایدولوژی خاصی را شخصی نپذیرد بدون انکه کاری شرارت بار کرده باشد درحد وحشی گری وبربریت باشد وانهم جنایت کار برای نه تنهابرای نسل خودبلکه برای تمام نسل ها باشد وانچه از اسطوره ها خاطرات وافکار درضمیر اش است باید با ملاک جدید باز بیینی شود وبرادری وعدالت وحقیقت ومانندانان ملاک وتعریفی جدید پیدا کند ودرک رابطه انها باعزت وکرامت وحقیقت بسیار مشکلبوده است ویک حالت پازل مانند برای انهاداشته است وهمین امر باعث میشد که حالت شکگفتی وتعجب وگاهی گله مندی رادرنزد رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم بوجود اورد که میخواستند درمقابل این مطالب وقوانین یکنوع اعتراض جدی داشته باشند ولی انرادرخود پنهان ومخفی میکردند که هرکدام از این بخش ها زما ن زیادی را بایدطی میشد تا به جنبه مثبت ومنطقی ان پی برنند واعتراف کنند واینجابود کار حضرتش صلواته الله علیه واله والسلم رابسیار مشکل میکرد- وشخصییت اصلی واساسی خداوند منان هم دراین حالت باید بخوبی تنبین میشد وعظمت ایشان نیز باید کامنل شناخته میشد که خداوندشگفتی ها ورحمتها وهربانی ها است ودین شفای صدوراست چون عسل-ادامه دارد